Palvelussa asiakas voi verrata anonyymisti ostoksiaan ja niiden kotimaisuustasoa naapurustonsa ostoksiin. Kotimaisuustaso kuvataan viisiportaisella asteikolla ja asiakas voi asettaa tavoitteeksi ostostensa kotimaisuustason kasvattamisen. K-Ostokset suosittelee tällöin tuotteita, joilla asiakas voi kasvattaa ostostensa kotimaisuustasoa. Kotimaisuustasoaan voi nostaa valitsemalla ostoskoriin Tuottajalle kiitos -tuotteita ja tuotteita, joilla on Hyvää Suomesta -merkki, Avainlippu tai Sirkkalehti -merkki. Nämä merkit kuvaavat tuotteen alkuperää ja valmistusmaata.
Palvelussa tuote katsotaan suomalaiseksi, kun tavarantoimittaja on ilmoittanut tuotteen valmistusmaaksi Suomen tai hevi-tuote on viljelty Suomessa. Tuotteet, joilla on Hyvää Suomesta-, Sirkkalehti- tai Avainlippu-merkki, lasketaan palvelussa suomalaisiksi.
Hyvää Suomesta –merkin vaatimukset tuotteen kotimaisuudelle ovat tiukat ja läpinäkyvät. Hyvää Suomesta -merkin kertoo suomalaisesta raaka-aineesta ja työstä.
Hyvää Suomesta -merkki on käytössä yhteensä noin 10 000 eri tuotteessa. Selvitys Hyvää Suomesta –tuoterekisteristä osoittaa, että tuotenimikkeiden resepteistä laskettuna raaka-aineiden kotimaisuusaste on hyvin korkea, keskimäärin 95 prosenttia. Kotimaisuutta edelleen lisää, että myös lopputuotteen valmistuksen ja pakkaamisen tulee tapahtua Suomessa.
Hyvää Suomesta –merkki on vapaaehtoinen ja tuotekohtainen. Sen käyttöä valvotaan säännöllisillä auditoinneilla ja jatkuvalla tuoteseurannalla. Ruuan alkuperän ilmoittamisen oikeellisuutta varmistaa myös tiukentunut viranomaisvalvonta.
Hyvää Suomesta -merkki on käytössä noin 300 eri elintarvikevalmistajalla. Nämä kattavat koko suomalaisen ruokatuotannon kirjon pienistä isoihin yrityksiin ja kaikki tuoteryhmät.
Pakkaukseen painettu Hyvää Suomesta -merkki antaa kuluttajalle varmuuden, että ruokatuotteen korkeaan kotimaisuuteen voi luottaa.