Kampanjayhteistyön kantava teema ”Ole osa hyvän ketjua” tekee kaikista toimijoista, eli tavarantoimittajista ja valmistajista aina kuluttajiin saakka aktiivisia toimijoita yhteisen kriisin ratkaisussa. Jokainen ketjun osa on tärkeä myös ruokaketjussa, joka ulottuu pelloilta aina kuluttajan ruokapöytään asti.
Kampanjan yleiset aihetunnisteet ovat: #oleosahyvänketjua ja #ostatyötäsuomeen. Hyvää Suomesta -merkin osalta käytämme lisäksi aihetunnisteita #hyvääsuomesta ja #raakaainetakuu.
Jokainen meistä voi nyt vaikuttaa ruokaketjuun omalla toiminnallaan: valitsemalla ostoskoriin kotimaista ruokaa huolehdimme yhdessä myös suomalaisen ruoantuotannon tulevaisuuteen. Elintarvikepakkauksista löytyvä Hyvää Suomesta -merkki tekee suomalaisen ruokavalinnan helpoksi ja nopeaksi. Hyvää Suomesta -merkki on alkuperämerkki, joka takaa pakatuille elintarvikkeille sekä suomalaisen raaka-aineen että suomalaisen työn.
Lue lisää Hyvää Suomesta -merkin kriteereistä täältä: Hyvää Suomesta -merkin kriteerit
Hyvää Suomesta -merkki voi olla pakkauksessa joko pyöreän muotoinen tai Ruokaa omasta maasta -tunnuksen kanssa. Merkin sisältö on molemmissa sama.
Kotimainen ruokaketju eli maatalous, elintarviketeollisuus, elintarvikkeiden tukku- ja vähittäiskauppa sekä ravitsemispalvelut työllistävät, luovat arvonlisää ja tuovat verotuloja. Ruokarahat pyörittävät vauhdilla kotimaan taloutta, kun valitsee nimenomaan suomalaisia elintarvikkeita. Suomalainen ruokaketju työllistää 340 000 henkilöä. Ruoka on työllisyysvaikutuksiltaan monia aloja suurempaa, joten suomalaisen ruuan valitseminen pitää talouden pyöriä pyörimässä.