Hyvää Suomesta -merkin avulla voit kertoa ruuan kotimaisuudesta helposti ja luotettavasti. Hyvää Suomesta -merkin tunnettuus on erinomainen ja mielikuva positiivinen*. Lisäksi Hyvää Suomesta -merkki on pitkään ollut Suomen arvostetuin alkuperämerkki!**
Ruokakohut, koronaepidemia ja ajan henki ovat lisänneet kotimaisen ruuan arvostusta ja saaneet suomalaiset pohtimaan entistä enemmän, mistä ruoka tulee lautaselle. Hyvää Suomesta -merkin etuna viestien viidakossa on vahva sisältö: merkin kriteerit vastaavat kuluttajan mielikuvaa kotimaisesta ruuasta. Vaikka erilaisia merkkejä ei kuluttaja äkkiseltään erottaisikaan, tuo lähempi
tarkastelu pisteet Hyvää Suomesta -merkille.
Kotimaisuudesta kertominen kannattaa, sillä se tuo tuotteillesi selkeää kilpailuetua!
Muita etuja
- Ulkopulisen tahon varmistama elintarvikeen kotimaisuus vahvistaa yrityksen kotimaisuusviestiä ja lisää luotettavuutta.
- Tuo uusille yrittäjille ja markkinoille tunnistettavutta.
- Hyvää Suomesta -merkkiin liitetään sanoja suomalaisuus, luotettavuus, työllisyys, turvallisuus ja hyvä laatu. Hyviä ominaisuuksia myös sinun tuotteillesi!
- Yhteisten Hyvää Suomesta -pelisääntöjen noudattaminen kokoaa ruoka-alaa yhteen ainutlaatuisella tavalla. Yhdessä olemme enemmän!
* . Dagmar Oy 2021, Kantar TNS Oy Agri 2020. Red Note Oy 2018
**Taloustutkimus Oy: Brändien arvostus 2021
Hyvää Suomesta -merkkiä voivat käyttää Ruokatieto Yhdistys ry:n jäsenet kaikissa niissä tuotteissa, joissa merkin kriteerit täyttyvät. Jos liityt jäseneksi keskellä vuotta, maksat ainoastaan loppuvuoden kuukausista. Hae jäseneksi!
Jäsenmaksu määräytyy yrityksen vuosittaisen liikevaihdon mukaan. Katso jäsenmaksuluokkasi täältä.
Jäsenyrityksemme auditoidaan 3-4 vuoden välein. Auditointikäynnit ovat maksullisia. Auditointien avulla pidämme yhdessä merkin luotettavuuden korkealla!
MTK:n ja SLC:n jäsenillä on mahdollisuus hakea Hyvää Suomesta -merkin käyttöoikeutta Ruokatieto Yhdistykseltä. Lue lisää täältä!